15 listopada 2012 - Warszawa
Gminne przetargi w gospodarce odpadami komunalnymi. Wymagania gmin a oczekiwania przedsiębiorców. Kwestie prawne, finansowe, jakościowe oraz przedmiotowe przetargów - II edycja seminarium
Część gmin zamierza jeszcze w tym roku ogłosić przetarg na odbiór odpadów komunalnych. Zgodnie z założeniami ustawy nowy system powinien rozpocząć funkcjonowanie w lipcu przyszłego roku.
Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom w zakresie dalszego szkolenia przygotowaliśmy II edycję, skoncentrowaną na kwestiach prawnych i merytorycznych w przygotowaniu przetargów oraz odpowiedziach na najczęściej pojawiające się Państwa pytania podczas pierwszej edycji seminarium.
Główne zagadnienia seminarium:
- Obowiązkowe elementy SIWZ, co powinno być przedmiotem usługi?
- Zapisy w SIWZ a wymagania osiągnięcia limitów przez gminy
- Możliwe do zastosowania tryby udzielenia zamówienia publicznego
- Umowa na odbiór odpadów komunalnych oraz sposób rozliczania wynagrodzenia
- Podatek VAT w nowym systemie gospodarowania odpadami komunalnymi
- Wymagania wobec przedsiębiorców wynikające z nowelizacji ustawy o czystości i porządku w gminach oraz Rozporządzeń – dokumenty wymagane na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu
- Organizacja systemu selektywnej zbiórki
Warto uczestniczyć w seminarium, ponieważ daje ono wiedzę na temat:
- Kluczowych kwestii związanych z przygotowaniem przetargu w gminie
- Odpowiedzi na istotne pytania, które pojawią się w trakcie przygotowywania SIWZ
- Znajomość odpowiednich przepisów oraz ich praktycznego zastosowania
- Dotychczasowych doświadczeń w przygotowywaniu gmin do przetargów
Do udziału w seminarium zapraszamy:
- Przedstawicieli urzędów miast, spółek komunalnych i prywatnych podmiotów zajmujących się gospodarką odpadami.