HALLMARK EVENTS
ul. Secemińska 7 lok 50, 01-485 Warszawa
tel.: 48 22 225 28 50 kom.: 796 903 550
e-mail: HE (at) hallmarkevents.pl
Zapraszamy: Pn-Pt: 9.00-16:30
pl en
Ta strona wykorzystuje ciasteczka zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji o wykorzystaniu i możliwości zmiany ustawień znajdziesz w polityce cookies
Akceptuję!
20 września 2011 - Warszawa, Centrum Konferencyjne GOLDEN FLOOR
Konsekwencje prawne i finansowe nowych regulacji prawnych w ustawie o działalności leczniczej

W odpowiedzi na szerokie zainteresowanie poprzednimi edycjami seminarium oraz bardzo wysoki poziom satysfakcji uczestników poprzednich edycji serdecznie zapraszamy Państwa na kolejne praktyczne seminarium , na którym szczegółowo odpowiemy na kluczowe pytania:
  • Jakie zmiany wprowadza ustawa w zakresie zatrudniania personelu, obsadzania kluczowych stanowisk, wynagradzania? Projekt Rozp. MZ w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą.
  • Jakie zmiany czekają ZOZ oraz NZOZ po wejściu w życie ustawy o działalności leczniczej?
  • Co powinien zawierać regulamin organizacyjny placówki?
  • Jakie są obowiązkowe zmiany w statucie placówki?
  • Jakie są uprawnienia kontrolne:Ministerstwa Zdrowia, organów prowadzących rejestr, podmiotów tworzących oraz ich konsekwencje?
  • Na jakich zasadach prowadzone będą nowe rejestry?
  • Kiedy organ prowadzący może odmówić wpisu lub wykreślić z rejestru? Rozporządzenie MZ z dnia 1 lipca 2011 roku?
  • Jakie wymagania muszą spełnić pomieszczenia sanitarne ZOZ? Rozp. MZ z dnia 2 lutego 2011 r.
  • Kiedy przekształcenie spzoz w spółkę może być korzystne dla funkcjonowania placówki?
Najważniejsze zagadnienia seminarium:
  • Analiza przepisów przejściowych, dostosowujących i końcowych ustawy o działalności leczniczej
  • Nowe zasady funkcjonowania podmiotów wykonujących działalność leczniczą
  • Tworzenie, likwidacja oraz przekształcanie samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, szpitali klinicznych oraz placówek resortowych.
  • Dostosowanie powierzchni i urządzeń do nowych wymogów
  • Najważniejsze zagadnienia prawa pracy w ustawie o działalności leczniczej
  • Zasady kontroli i nadzoru
  • Prowadzenie rejestrów podmiotów wykonujących działalność leczniczą
Seminarium skierowane było do przedstawicieli:
  • Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej
  • Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej
  • Organów założycielskich publicznych i niepublicznych placówek - Urzędów Marszałkowski, Urzędów Miast, Starostw,
  • Departamentów Zdrowia, Departamentów Prawnych oraz Inwestycji i Nadzoru Właścicielskiego w JST.
Podsumowanie seminarium poprzez panel dyskusyjny z udziałem:
  • Prelegentów seminarium
  • Przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej
  • Przedstawicieli Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Niepublicznych Szpitali Samorządowych
  • Sławomira Jagieły, Dyrektora Naczelnego, Powiatowe Centrum Medyczne w Grójcu Spółka z o.o. Seminarium prowadzili: Grzegorz Mączyński - Associate w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka Członek Zespołu Doradztwa dla Branży Farmaceutycznej i Biotechnologii. Specjalizuje się w prawie farmaceutycznym i regulacjach prawnych dotyczących funkcjonowania zakładów opieki zdrowotnej. Doświadczenie nabywał podczas kilku lat pracy w Ministerstwie Zdrowia, w tym w również w Departamencie Polityki Lekowej i Farmacji. Ukończył aplikację adwokacką w warszawskiej ORA. Wykłada także na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą zarządzania ryzykiem w przemyśle farmaceutycznym. Piotr Pawłowski - Associate w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka Członek Zespołu Doradztwa dla Branży Farmaceutycznej i Biotechnologii. Specjalizuje się w zagadnieniach prawa konstytucyjnego, prawa publicznego gospodarczego oraz prawa ubezpieczeń gospodarczych. Doradza izbom gospodarczym, stowarzyszeniom branżowym oraz organizacjom społecznym w procesie konsultowania oraz tworzenia projektów legislacyjnych. Jest m.in. współautorem „Projektu ustawy o wyrównywaniu szans osób z niepełnosprawnością” przygotowanego pod auspicjami Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. Autor publikacji w przedmiocie zasad tworzenia prawa, oceny skutków regulacji oraz z zakresu prawa ubezpieczeń i prawa odszkodowawczego. Katarzyna Dobkowska - Radca Prawny, Senior Associate w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka. Zajmuje się doradztwem prawnym w zakresie prawa gospodarczego, prawa pracy oraz prawnopracowniczych sporów sądowych. Pracuje dla klientów działających m.in. w sektorach: transportowym, produkcyjnym, inwestycyjnym i finansowym oraz w branży usługowej. Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz doktorantka w Polskiej Akademii Nauk, gdzie przygotowuje rozprawę doktorską z zakresu wspólnotowego prawa pracy.
  • Polityka Prywatności