10 kwietnia 2019 - Warszawa
Centrum Konferencyjne Golden Floor, ul. Chłodna 51
UMOWY NAJMU W CENTRUM HANDLOWYM - II EDYCJA
Miło nam zaprosić Państwa na 2 edycję seminarium, zmodyfikowaną względem pierwszej o omawianie konkretnych zapisów umów najmu oraz dłuższy czas na dyskusję.
Dziękujemy serdecznie dotychczasowym uczestnikom za wysoka
ocenę poziomu merytorycznego, sposobu podejścia do tematu 1 edycji, tutaj można spojrzeć na kilka ankiet:
https://www.hallmarkevents.pl/ankiety.php
Większość najemców powierzchni handlowych w galeriach dysponuje już danymi na temat skutków regulacji prawnych zakazujących handlu w niedzielę. Jednocześnie sieci handlowe intensywnie poszukują nowego modelu biznesowego i rozwiązań, które mogą przyciągnąć więcej potencjalnych klientów. Zmiany te i ich skutki są źródłem trudnych dyskusji, konfliktów dotyczących zapisów umów najmu i rozliczeń części wspólnych, zwłaszcza w sytuacji rosnących kosztów pracy i mediów, w tym m.in. energii elektrycznej.
Jak zabezpieczyć interes najemcy w negocjacjach nowych umów, przedłużaniu dotychczasowych i w renegocjowaniu tych bieżących?
Wybrane zagadnienia:
- Możliwości renegocjacji zawartych umów ze względu na wprowadzenie ograniczeń handlu - co próbować renegocjować w tych umowach?
- Najem nieruchomości komercyjnych - praktyka obrotu, możliwości negocjacyjne - opłaty ponoszone przez najemców
- Strategie negocjacyjne – punkty zapalne, zabezpieczanie interesów najemców
- Rozliczenia części wspólnych w centrach handlowych – aspekty praktyczne – najczęstsze błędy, wnioski z audytów rocznych rozliczeń opłat wspólnych, dalsze kroki
- Dodatkowe elementy umów najmu, najbardziej kontrowersyjne postanowienia, procedury - analiza przypadków (case studies)
- Spory na linii najemca – wynajmujący (centra handlowe) – dotychczasowe orzecznictwo sądowe
Seminarium prowadzą praktycy z ponad 10 letnim doświadczeniem, specjalizujący się w kompleksowej obsłudze podmiotów z branży retail, ze szczególnym uwzględnieniem centrów handlowych (m.in. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Bielsku-Białej i mniejszych miastach regionalnych). Brali udział w procesie sporządzania i negocjowania licznych umów najmu komercyjnego oraz doradzają w zakresie PM/AM, w audytach operacyjnych oraz w audytach rozliczeń service chargé dla najemców a także w działalności inwestycyjnej dotyczącej obiektów komercyjnych.